Technologia pracy w komorach lakierniczych

Kabiny z przeznaczeniem używania ich w pracach lakierniczych są zazwyczaj przystosowane do różnego rodzaju lakierów występujących na rynku. Mogą to być lakiery wodne, lub lakiery konwencjonalne. Jeśli chodzi o lakiery wodne, to malowanie nimi należy wykonywać w odpowiednich warunkach, czyli takich, jakie zapewnia komora lakiernicza.

Malowanie samochodów w komorach lakierniczych

komory lakiernicze samochodoweLakierowanie samochodów wymaga od wykonującego tę pracę wyjątkowej ostrożności. Jednak zazwyczaj jest tak, że wystarczy zachować odpowiednią uwagę oraz używać odpowiednich materiałów i urządzeń przy wykonywaniu tej pracy. Jednym z podstawowych urządzeń niezbędnych do prawidłowego obchodzenia się z lakierem samochodowym, są komory lakiernicze samochodowe wykorzystywane w różnych warsztatach samochodowych. Zazwyczaj jest tak, że wyżej wspomniane komory ustawiane są w przystosowanych do tego typu urządzeń miejscach – najczęściej blisko drzwi. Pracownik malujący auto musi mieć zapewnioną także odpowiednią odzież, maskę, oraz rękawice. Wtedy może spokojnie malować samochodową karoserię. Kabiny lakiernicze wymagają solidnego montażu poszczególnych elementów. Daje to gwarancję wyjątkowej trwałości oraz bezpieczeństwa pracy. W takiej kabinie powinny być zainstalowane odpowiednie urządzenia oświetleniowe, a także agregaty oraz różnego typu systemy sterowania. Producenci dokładają wszelkich starań, aby taka komora spełniała wszelkie normy bezpieczeństwa, a także parametry techniczne, które wymaga klient.

Kabiny lakiernicze są izolowane różnymi materiałami. Zarówno styropian, jak i wełna mineralna jest ogólnie stosowanym surowcem w izolowaniu komór. Taka izolacja odpowiada za utrzymanie odpowiedniej temperatury wewnątrz komory. Kabiny posiadają także kraty podłogowe z filtrami.